söndag 29 juli 2012

Skåpslakt och sorbéstickning...

Det finns mycket kul man kan ägna sig åt under ledigheten. Idag fick jag ett infall att ta itu med ett av de gamla skåpen som jag har haft liggande i garaget i säkert 2 år. Jag skulle helt enkelt halvera det. Sagt och gjort, jag ritade liter linjer och gick lös med sticksågen (börjar bli en fena på den nu ;-) ).  Det är underdelen av skåpet jag vill spara, den innehåller massor av stora låga lådor, perfekt att förvara akvarellpapper och akvareller i. Jag ska  komplettera med en ny skiva ovanpå som döljer det jag sågade. Ibland tar det tid innan det händer något, men när det händer går det undan...

Drops bomull-lin och Sekku från Noro
Sedan har jag inte kunnat hålla mig ifrån att börja på den nya stickningen jag längtat efter (innan jag har monterat färdigt min väst, ja ja så blir det ibland). Det blir en riktig pastellstickning som ändrar färg hela tiden så man vill aldrig sluta sticka, bara till nästa färg... Det går undan också för jag stickar med femmor.  Det ska bli ett brottarlinne, så jag får hoppas att sommaren varar lite till.

Jag tänker på glass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar