onsdag 7 juli 2010

Sjalstim...

Om tre sjalar kan vara ett stim??? Alla tre blev i alla fall klara när jag var på målarvecka på Huseby. Med andra ord jag hade lite annat för mig på kvällarna. Den föesta rosa som min dotter Elin fick manekänga i är gjord i Fabel och samma perfekta mönster som jag använt tidigare.
Den lurviga här under är stickad i Sorbé från almedahls. Jag gjorde den på tvären genom att börja med att lägga upp 4 maskor och sedan öka 1 maska i den ena sidan vart fjärde varv tills det första nystanet var slut, sedan tog jag det andra nystanet och fortsatte men minskade istället på vart fjärde varv och körde tills det tog slut. Enkelt och lätt, tips från coachen! (Tack ANN!)


Min tredje slaj får tyvärr inte vara med på bild ännu får den ligger uppspännd. Tyvärr är alla för varma för årstiden , men det kommer säkert kuriga, murriga höstdagar och då behövs de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar