lördag 4 december 2010

Sockar lockar!






Ja, det var sockarna som fick stickorna att klinga igen. Lusten föll på mig när jag kollade förrådet på garn och ögonen föll på en Zauberball- boll. Tunnt tunnt garn men ändå roligt att sticka. Och så sköna de blev. Perfekta att ha i skon på vintern. Kanske jag ska fortsätta med några i julklapp????



Jag har också provat att baka min första surdegsbaugett. Eller snarare sex stycken blev det. Så goda om jag får säga det själv. Att det kan pysa upp så av surdeg, så häftigt! Har fått blodad tand och ska försöka göra limpor ikväll, degen är på jäsning just för tillfället.
Jag har även lyckats med att investera i mina första riktiga längdskidor. Så nu ska det bli åka av... Det enda jag har i minnet av tidigare erfarenheter är när jag åkte som tioåring, då glidet var mer bakåt än framåt! Hoppas glidet blir bättre denna gången och åt rätt håll...

2 kommentarer:

  1. Mycket snygga sockisar, vilka fina färger. Jag har funderat på ett par längdskidor i en hel månad nu är jättesugen. Men...

    Även min surdeg står på jäsning...

    Hmm lika liv?!?!

    SvaraRadera
  2. vilka fina sockar! alldeles lysande färger såhär i den kalla vintern :)

    SvaraRadera