tisdag 28 december 2010

Fyran blev fri...

och fick genast ta plats i mitt nya koftsticke. Jag provar det nya garnet Lima från Drops. Härlig ull och alpaca blandat, det blir varmt och gott. Var fyran tidigare hade arbetat med kommer på bilderna. Det är min Multnohma som har sett dagens ljus och fick sina trådar fästa så sent som idag för att klara en fotografering innan solens strålar gick ner för dagen. Ja så mycket till strålar har jag inte sett idag, ganska mulet faktiskt men en massa vacker rimfrost pryder allt utomhus. Tyvärr inga bilder på det.
Sjalen är stickad i ett garn som heter Timona, Linie 110. En blandning av 60% merinoull och
40 %polyacryl. Garnet är mjukt och skönt men egentligen föredrar jag 100% äkta vara. Jag ska erkänna att jag föll för den fina färgkombinationen på garnet. Den blev lagom stor att ha över axlarna, och den vågiga kanten blev superfin. Så enkelt men ändå så genialiskt! Vi får se om det blir en sjalfavorit?

2 kommentarer:

  1. Åhh! Denna sjal har jag länge sneglat på, nu kom suget tillbaka igen! Fin, me like!

    SvaraRadera
  2. mycket finig , allt som oftast faller man nu för tiden för garner som inte är 100% äkta vara men som är förlåtet på grund av färg eller effekt.

    SvaraRadera