lördag 1 januari 2011

God fortsättning...



på det nya året. Jag hann! Under förra årets sista skälvande minuter slutförde jag dotterns randiga fabelsockar. Detta till stor belåtenhet! Provade en ny färgkombination i turkost och grönt färg nr 340. Sist jag handlade garn fann jag också att Fabel finns i enfärgat, där valde jag den den starka turkosa färgen. Ganska lyckad kombination om jag får säga det själv.
Annars förflöt nyårsafton lungt i goda vänners lag med mycket god mat och en "sticktokig" fru även i den familjen. I år hann vi till och med äta efterrätten innan tolvslaget. Men det blev inte så mycket firande utomhus vid tolvslaget som vi brukar eftersom det blåste hemskt och regnade på tvären. Ska all den vackra snön försvinna nu? Jag som fått fart på längdskidorna och planerade många härliga turer in på det nya året.

3 kommentarer:

  1. Jättefin färgkombination!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. vilken bra idee till ett par nya strumpor jag har ett garn som jag inte visst vada jag skulle göra med nu vet jag det kram maria

    SvaraRadera
  3. Det är kul att randa dem sådär, det blir hela tiden nya spännande kombinationer!

    SvaraRadera