onsdag 18 juli 2012

Post från France!


Ja, igår kom den efterlängtade mönstertidningen från Frankrike. Mönstret på det virkade brottarlinnet. Och till min förtjusning var mönstret beskrivet med "virktecken"(heter det så?). Chansen att klura ut hur man ska göra ökar på det viset betänkligt! Första svårigheten blir att bestämma färg på garnet jag vill göra den i! ;-)

Mönstret hämtat från Ravelry, gratis!
Under tiden jag funderar på det, ska jag sticka ett brottarlinne i mitt Norogarn som nu har fått sina medlöpare. De inhandlades igår och till extrapris, Drops har ju kampanj på en del garner nu i juli.


Det fick bli bomull-lin som är ett riktigt härligt garn. Men jag kämpar fortfarande på med min svarta väst som "tar sån tid", känns det i alla fall när man redan är med tankarna på nästa projekt!
På köksrenoveringsfronten går det också framåt! Är helt klar med golvet nu! Firade med färskpotatis, matjesill och gräddfil igårkväll. Det är så gott!
Hade elektrikern här idag, han tittade på vad som behövs göras och konstaterade att det inte är så stora förändringar, skönt! Nu står jag inför att välja tapet och det är absolut inte lätt. Var i färgaffären igår och blev helt konfunderad bland alla tapetprover, det kan ta tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar