söndag 22 juli 2012

Ett skruvat liv...


Första luckan monterad!
Nej, inte i den bemärkelsen att jag far runt och stressar och ser en massa, just nu bedrivs livet mellan köket och källaren där alla köksdelar förvaras och hämtas för att sedan monteras i köket. Jo, jag gjorde en "utstickare" idag till Biltema för att inhandla just lite skruvar och till Kvantum där jag hämtade två paket. Mer om det sedan...
Mer förvaring med skåp ända upp!
Idag har jag fått upp krönlisten, fixat hyllorna i fläktskåpet där ett rör hänger ner mitt i, satt upp alla luckorna (modellen heter Lidingö från IKEA) och slutligen fixat lådorna i två skåp. Pust! Börjar få riktiga skurgummeknän trots jobbarbyxor med knäskydd. Jag är nöjd med allt jag har hunnit!
Vad var det i paketen då? När man skruvar kök hela dagarna så måste man ju pausa ibland, och då är det väldigt lätt att hamna på någon garnsida. Och det var det jag gjorde och därav ett av paketen. Det innehöll 4 Noronystan. Garnkorgen sålde ut vissa av färgerna. Det kan bli riktiga gladsockar till vintern, nästan så man längtar, inte till vintern, men att få sticka sockar!


Det andra paketet innehöll böcker, (också en paus i skruvandet, hoppas jag är färdig snart för annars blir det dyrt) äldsta dottern är en riktig bokslukare. Två böcker till henne och två pocket till mig, när jag nu ska hinna läsa?! Men de springer ju inte ifrån mig som jag brukar säga.
Nu ska jag ta kväll och duscha och sticka några varv, eller kanske läsa lite?! God kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar