torsdag 17 juni 2010

Nu är den klar!

Idag har jag fortbildat mig. Konstigt ord... Ska man utbilda sig snabbt?! Ja, det kanske man kan säga när man är ute och reser en dag och njuter med sina slöjdkollegor, för det är precis vad jag har gjort. Vi gjorde en tripp nästan på hemmaplan. Vi startade med att åka till Sjöbergs i Stockaryd där de tillverkar hyvelbänkar. Ett Mecka för alla tränissar. Sedan bar det av till ett bankmuseeum i Vrigstad där vi även beskådade gamla bokmärken och fantastiskt broderade
bilder.

Sedan åt vi god lunch på Ljunga Park i Sävsjö. Sedan bar det av till Norrgavel och deras vackra men ack för dyra möbler i Lammhult. Hela dagen har solen lyst över oss och vi har fått gotta oss åt vackra ängar, kohagar, insjöar, fina små stugor och underbar skog, Småland helt enkelt i alla sin prakt! Med mig på resan hade jag mitt senaste verk bland sjalar. En helt perfekt sådan enligt min mening. Lång, smal och bra att vira.

1 kommentar:

  1. mycket snygg tycker jag och tack för trevligt sällskap på kulig resa.

    SvaraRadera