söndag 30 januari 2011

Två par varma fötter...

har blivit resultatet efter jag har lärt mig sticka tå-upp sockor. Och fler lär det bli! Det är kanonroligt. Passformen blir perfekt. Tack TOOTITOSH för dina fina instruktionsfilmer!Strumsticke är ett litet behändigt sticke att ha med sig. Det vankas mycket friidrottande framöver och då är ju alltid sticket med på bilfärden, räkna med många sockor... Det finns ju så många härliga sockgarner!Vad gör jag annars, ni kanske har märkt att det varit lite stiltje på bloggandet. Det är mycket jobb nu, man hinner inte blogga lika ofta då. Men lite stickande försöker man ändå smyga in för att överleva. Det är min avkoppling har jag konstaterat.
I fredags var jag i mitt garnparadis och köpte lite av det nya Dropsgarnet, Baby Alpaca Silk. Vilken njutning! Så mjukt så mjukt så det inte går att beskriva, måste upplevas! Fantastiskt att sticka i, provstickar lite för att kanske göra en kofta...

2 kommentarer:

  1. Oooh så fina!!!Jag jobbar med min allra första socka och har inte kommit särskilt långt. Jag har ju ett yllebroderi som påkallade min uppmärksamhet, snart klart. Jo en sak till det var soffan också... som var lika ;-)

    SvaraRadera
  2. Oo, så roligt att du har fastnat för sokckstickning, själv är jag helt fast.
    Fina sockar på era fötter!

    SvaraRadera