tisdag 10 juli 2012

Dags att fira!


Ja, nu är alla skåpen utslängda, vattnet avstängt, spis och diskmaskin urdragna och fläkten nerplockad!
Då måste man fira! I kväll blev det jordgubbar med grädde, mums!
Nu väntar takmålning och golvläggning. Åkte till golvhandlarn idag för att komplettera med några mattbitar som jag ska skarva i där skåpen har stått för där saknades matta. Det måste ju vara plant när jag ska lägga det nya golvet.
Golvhandlarn tittade förundrat på min lilla provbit jag hade med mig till butiken. Hans första tanke var nog att jag ville ha lika dant som provbiten (plastmatta som liknade kork väldigt modernt i slutet på 70-talet), jag riktigt såg hur han tänkte att jag fortfarande trodde att det fanns att få tag i! Men jag lugnade honom snabbt med att det dög väldigt bra med något liknande. Det var inte heller det lättaste eftersom nästan alla plastmattor tillverkas med filt under numera. Men till slut hittade vi en bit bland stuvbitarna han sålde ut! Perfekt!

Mumsfillibabba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar