söndag 6 november 2011

Korta kjolar!


Ja, denna helgen har verkligen gått i symaskinens tecken. Det var länge sedan jag sydde så mycket. Men , vá kul det är när man kommer igång! Jag hann med att vara ute en stund i går också i det fina höstvädret. Det var alldeles lungt över sjön som vi åkte till och fina färger.
När jag kom hem kastade jag mig åter över symaskinen och gjorde först den corallrosa/svarta kjolen i fiskbensmönster. Tyget är i ylle. Tycker eventuellt att den blev lite vid, men det kan vara kul att ha lite olika modeller.
När jag var klar med den började jag klippa till ytterligare en kjol. Denna gång i ett grövre vävt tyg i bouclégarn. Tyget var ganska glest så jag fick fodra den. Sydde även dit en spännesdetalj som jag hittade på Stoff & Stil.Denna valde jag att göra lite snävare. Båda modellerna är sydda med avskuren midja. Mönstret har nr 21020 och är köpt i samma affär som tyget. Originalet är egentligen i våder, men jag valde att göra en hel nedre kjoldel.


2 kommentarer:

  1. Superfina Maria. Du kommer att vara snyggast i stan!!!

    SvaraRadera
  2. Superfina kjolar!! Tänker också klippa till några nu.

    SvaraRadera