söndag 23 oktober 2011

En helg går...

så fort! Gårdagen ägnades åt att göra det årliga jack- och vinterskoinköpen till barnen. Skönt att kunna bocka av det! När vi väl var hemma regnade det så det blev ingen tid i trädgården. Istället tog jag ett rejält pust i tvättstugan, var kommer alla kläder ifrån?! Man har väl bara sig själv att skylla, tyvärr!!!! Det blev att jag stökade undan med lite annat också så klockan var över 20:00 när jag kom upp från källaren. Konstigt att ingen i familjen stört mig på hela tiden?!
Fick lite stickat på min tredje tubhalsduk i alla fall innan jag la mig.
Idag vaknade jag till ett fantastiskt trädgårdsväder. Dags för nya stolpar i hallonlandet, dahliaknölarna åkte upp av bara farten, myllade ner lite av trädgårdens alla löv i trädgårdslandet till maskarnas förtjusning. Sedan fick tomatplantorna från växthuset möta sitt öde i komposten. De har bjudit på många goda tomater under sensommaren. Längtar redan till våren när man får se allt spira igen! Min fikonplanta får stå kvar i växthuset lite till, den ska fälla alla löv först innan den får åka skottkärra för vinterförvaring i jordkällaren. Det är mycket skom ska fejas och ses över så här på höstkanten, innan vintervilan tar över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar