söndag 31 januari 2010

Oj, vad tiden går!







Nu är redan januari till ända och vad har jag pysslat med sedan december förutom en trevlig jul och nyår?
Hela jullovet passade jag på att sticka och sticka och sticka! Det finns ju inget bättre än när man bara låter sig själv koppla av och pyssla med det man gillar mest av allt - just nu i alla fall.
Vad blev resultatet då av allt stickande?
Jo det blev en helt underbar kofta i Alpaca. Mönstret hittade jag hos Garnstudio.
Jag valde att sticka koftan i 2 trådar Alpaca istället för det de rekomenderade i mönstret för jag hade ett gammalt påbörjat projekt som jag tröttnat på och repade upp.

Men hu så krulligt det upprepade garnet blev, vad göra?
Det var bara att veva upp det på en garnvinda till en härva och sedan blöta det och hänga upp det på tork. Garnet blev som nytt! Slätt och fint!
Bara att börja STICKA! Och det gjorde jag med besked. Koftan var klar när den nya terminen började.

2 kommentarer:

  1. vilket vackert mönster på ryggen!

    Titta gärna in på denna sida, ett litet nätverk i Värnamo med omnejd. Några av dina vänner är med där. Välkommen du oxå!

    http://sewingbee.ning.com/

    SvaraRadera