måndag 30 juli 2012

Regn och rusk...

Tråkväder...
Var är alla då? På IKEA och även jag! Inget uteväder idag och det var lite som behövdes komplettares till köket så vi tog bilen till Jönköping. Bilåkning= stickning för mig! Jag hann färdigt bakstycket på brottarlinnet och även börja på framstycket. Det går undan och det är roligt. :-D
Men, oj vad folk det var på IKEA! Och vad många prylar det finns där. När vi tagit oss igenom hela butiken och var i slutet på tag-själv-lagret såg vi en pappa med sin son som hade en låååång plocklista. De skulle handla kök förstod jag. Tänkte tillbaks och insåg att för några veckor sedan var det jag som gick där (lagom förvirrade och nervös för att inte få rätt prylar med mig hem). Nu är jag glad att ha kommit så långt som jag har gjort med köket.
Har hamnat i ett lite dilemma att jag inte kan bestämma vilka handtag vi ska ha, så det blev inga handtag med hem idag heller... Ilandsproblem!
I morgon fortsätter arbetet med fler passbitar, bänkkapning, hålsågnig för induktionshäll mm. Då gäller det att hålla tungan rätt i mun! Ett steg i taget mot ett färdigt kök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar