onsdag 11 augusti 2010

Så nöjd, så nöjd!

Ja, jag blev verkligen nöjd med min Entomology. Den blev verkligen mjuk och härlig i garnet jag gjorde den i. Garnet heter Pimabomuld och är ekologiskt och handfärgat. Färgen heter Havsblå. Man fick ju inte sitta och slösticka för då blev det fel, ögon och hjärna på skaft hela tiden! Är inte så van att sticka sjalar med mycket hålmönster.
Närbild på mönstret.

Nu tar jag igen mig med min tröja jag började på tidigare i sommras.Det är betydligt lättare stickning. Bara en ärm kvar, sedan dags för montering.
Annar så har sammlaren i mig vaknat igen. Ja, egentligen så finns den väl den instinkten hos mig hela tiden men ibland vilar den... Men inte nu!



Tänk vad mycket gott och härligt naturen har att bjuda!!!!

1 kommentar:

  1. Mycket mycket fin sjal och vilken underbar färg, du tar den väl till jobbet i morgon? Mums kantareller är det bästa som finns!!!

    SvaraRadera