söndag 16 oktober 2011

Dimmgrått...

var vädret på morgonen då jag vaknade. De dröjde innan solens strålar kunde skingra dimman, lagom till efter middagen kom den. Hade då farit runt i alla stans butiker för att finna ett nytt däck till dotterns cykel. Fann till slut vad jag sökte. Bytte däck i solsken, strålar som fortfarande värmde. Njutbart!
Tog sedan spade och sekatör för att göra det jag borde gjort för länge sedan, rensa bland mina hallon. En förvuxen vild djungel blandat med massor av ogräs. Slet, grävde och klippte. Gick fram som en bulldoser, det sista såg jag knappt vad jag gjorde, det skymmer snabbt nu! Ryggont på köpet! Varm dusch och 15 minuter på spikmattan. Relax och som ny igen!
Fick ork att sticka klart dotterns beställda vantar dimmblågröna... traditionell lovikkamodell. Glad dotter slipper kalla fingrar!

1 kommentar: