måndag 6 juni 2011

Äntligen klar!

Ibland kan saker verkligen ligga och värka till sig... Så har det blivit med denna halsduk. Den har varit min trogne följeslagare under lång tid nu, behändigt sticke att ha med sig överallt. Den har också legat färdigstickad en längre tid men utan fäst trådar. Men idag tog jag tag i det, fixat på några ynka minuter, på kanske årets varmaste dag??? Det första man tänker på är ju inte att man behöver klä sig i halsduk precis. Men när andan faller på är det bara att göra. Troligtvis en go kamrat i november?!
Annars har ogräset i mina rabatter fått sig en duvning idag, konstigt att det frodas i värmen, då de andra växterna tycks sloka och hänga.
Rapport från vildhörnet: Blev glad då jag upptäckte att det flyttat in fåglar i två av holkarna jag satte upp tidigare i våras. En familj med tagoxar och en med svartvita flugsnappare. De har en hektisk tid nu med samlande av mat till de pipande små. Själv är jag också inne i en tid på jobbet då allt ska hända såhär på slutet av terminen. Jag längtar till ett välbehövligt lov. Känns precis som man har börjat det redan efter att ha haft några underbara helgdagar. Men man får väl knyta näven och kämpa på några veckor till... Go kväll!

1 kommentar:

  1. den blev riktigt snygg din halsduk, hur fick du den att sluta och börja lika dant vände du på garnet i mitten eller?

    Ja jag håller med dig de här lovdagarna blev en försmak för ledigt, svårt att gå till jobbet idag. Men vi får bita ihop helt enkelt.

    SvaraRadera