söndag 22 januari 2012

Idag fick den ta paus!


Vem? Min gröna uppifrån och ner tröja. Jag börjar närma mig avmaskning nertill och det var inte så lätt att mäta längden då jag ägnade starten på dagen åt bilfärdsstickning. Det har åter varit en helg i fiidrottens tecken. DM i Växjö för ungdomar lördag och söndag. Många fina framgångar för vår klubb. Tyvärr stukade min ena dotter foten då hon skulle göra sig beredd för att hoppa tresteg. Det är sådant som händer ibland men lika tråkigt varje gång. Hoppas det går över snabbt för vi har fler tävlingar framför oss.
Som sagt, det blir en del stickat när man har förmånen att slippa köra själv. Så idag började jag på ett par tå-upp-sockar istället. Lite behändigare att ha med sig i bilen. På dessa tänker jag prova att sticka resårstickning på ovansidan.
På tröjan hade jag tänkt att bara ha en rullad kant som avslut i halsringningnen, men den blev alldeles för vid så jag får hitta på en annan lösning. Det ligga till sig och grubblas på, så kommer det nog.
I morgon kväll ska jag göra något som jag tror blir väldigt roligt. Jag ska på min första broderiträff. Vi har startat upp en egen liten underförening till Täcklebo broderiakademi. Min första uppgift kommer handla om "packade sillar"! Vi utgår från en ansjovisburk! Riktigt crazy och roligt, vi får se vad som händer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar