söndag 4 december 2011

Titta vá jag hitta...


När jag gav mig i kast med att leta efter min trea idag (rundsticka nr 3) fann jag denna omonterade tröja i en kasse. Varför avbryter man ibland när det är så lite kvar??? Kanske var det sommar och alldeles för varmt för ylletröja, eller var det missnöje över de långa ärmarna, eller var jag rädd för att de inte skulle passa i ärmhålen???? Jag minns inte vad orsaken var, men idag satte jag igång med frenesi och sydde i ärmarna och fäste alla trådarna! Jag älskar färgen på garnet som skiftar och växlar så fint. Det är en av färgerna i Drops Delight.
Det visade sig att ärmhålen passade perfekt med ärmen. Ärmen är fortfarande väldigt lång, men som min dotter sa, det passar ju med polo på ärmen också när du har det i halsen! Så smart tänkt! Sedan kan det vara riktigt gott att dra ner den över handen när man är riktigt frusen. Min trea är fortfarande ofunnen, men det förde ju något gott med sig. Jag blev klar med något gammalt istället för att börja på ännu något nytt!

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg tröja!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Kalasfin och polo på ärmen är helt rätt i år har jag hört;-)

    SvaraRadera