onsdag 12 oktober 2011

Två tjocka nya snurredutter!


Ja, på kort tid har jag åstadkommit två nya halsvärmare. Ja egentligen värmer de mer än så, både axlar och hals. För de blev verkligen stora och "muffiga". Men det är bra, för det behövs när kylan sätter in.
Den första jag gjorde var i Eskimo. Jag stickade på rundsticka nr. 12 och la upp 140m. Sedan körde jag mosstickning, en avig en rät med 5 nystan och slutligen maskade jag av. Den andra jag gjorde var också på rundsticka nr 12. Men här la jag upp 125 maskor. Ville ha den något mindre. Här valde jag att sticka vartannat varv rät och vartannat avigt. Garnerna jag har använt till den lilablå är: 1 nystan Andes 100g (Drops) och 3 nystan Diva (by Permin). Fyndade det senaste garnet på rea och blev helt såld på färgkombinationen. Tyvärr blev färgerna missvisande i höstsolens sista strålar och de kommer faktiskt mer till sin rätt i skuggan av fotografen. Har faktiskt en tredje på g, den blir i rosa/rost/lila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar