tisdag 3 januari 2012

Året startar grönt!


Utan att egentligen reflektera över det förrän nu så upptäckte jag att mina två sista garninköp i slutet på förra året går i grönt. Nu har jag inlett det nya med att sticka i båda kvalitéerna. Jag har börjat med en tröja uppifrån och ner i Alpaca från ett mönster jag hittat HÄR. Efter mycket räknande vågade jag starta min stickning. Efter att ha förbrukat det första nystanet så funderar jag över om det blir för "batit" eller för tätt som man kanske ska uttrycka sig så alla förstår.
Då denna tvekan uppstod letade jag fram nystanet jag inhandlade hos Umbra i Växjö. Under tiden jag funderar började jag sticka den tunnaste, lättaste, porösaste halsduk/sjal jag någonsin provat på. Garnet är från Rowan och heter kidsilk haze stripe färg 200. Garnet skiftar i grönt, lila, brun, mullvad. Kanonfint tycker jag! Det får väl bli några varv till under tiden jag funderar på tröjans förtsättning...

1 kommentar:

  1. vilket underbart garnslut och vilken underbart garnbörjan. Grönt är livet!!!

    SvaraRadera