måndag 19 september 2011

En vanlig...


"sketen" måndag. Med bilen på reparation fick hela familjen ta cyklarna in till stan på morgonen. Tur hade vi eftersom det var uppehåll efter en ihärdig natts regnande. Blev väckt två gånger under natten, ena dottern med mardrömm och andra dottern fick för sig att det spolade vatten någonstans i huset under natten. For upp som en stolle och genomsökte alla tänkbara ställen där vatten kan rinna i huset. Hittade som tur var inget spolande vatten utan kunde dra mig tillbaks till sängen men ganska klarvaken efter att ha sprungit genom hela huset.
Väl på jobbet startade jag dagen med ett möte med många inblandade för att hjälpa en av mina elever. Det är inte lätt att vara ungdom idag. Det är många förväntningar och krav som ställs både av dem själva och av andra. Bra kompisar betyder oerhört mycket. Något man hoppades skulle fungera för alla. En stark sjävkänsla betyder så mycket...
Besökte skobutiken, unnade mig ett par superhäftiga kängor i grönt skinn. Jätteskön och rymlig modell. Cyklade hem, fortfarande uppehåll! Kors i taket, även sol faktiskt.
Fick lust att träna, spring i benen, det blev intervaller i backe, 3x3st. Skön nerjoggning och lite styrka när jag kom hem. Varm och go dusch. Mat på det, och lite avslutande virkning. En ganska okej "sketen" måndag i alla fall med facit i hand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar