måndag 26 september 2011

Det är långt...


mellan gångerna jag fattar penseln. Men i helgen var det åter dags att åka till Huseby och måla akvarell. Jag började lördagen med att bara vandra runt och njuta av omgivningarna. Det är inte ofta man bara har den där alldeles speciella tiden bara för sig själv, men denna helgen var en sådan, egentid för njutning. Och att åter få plocka fram papper, färg och penslar och låta tankarna virvla iväg, bara få ge sig hän och sjunka in i något och inte reflektera över tiden. Det är lyx för mig!
Tog en del bilder när jag gick runt, vädret var underbart båda dagarna, inget regn!!! Men det var otroligt mycket vatten som forsade där. Det blev lite målat också, faktiskt. Jag snöade in på trädstammar fast i två helt olika bilder. Färgerna återges inte speciellt bra men såhär blev de...

4 kommentarer:

  1. Låter skönt! Superfina akvareller, kul motiv. Akvarell är min favoritteknik, att titta på i alla fall ;)

    SvaraRadera
  2. Kalassuperduperbamsebusfinaste!!!

    SvaraRadera
  3. lika fint som vanligt maria /hanna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina träd du målat, en sån härlig känsla i dem

    SvaraRadera