lördag 20 april 2013

Så håårt...

Vintergäck i full blom.

Ibland kan man slita sig fördärvad på något som bara brukar gå som en dans, vad har jag pysslat med? Jo, jag har försökt byta däck på bilen! Bakhjulen gick alldeles utmärkt bra men det var när jag skulle byta fram som det började strula. De satt som berget! Jag till och med hoppade på verktyget som man använder för att få loss bultarna men förgäves. Vad göra? Bara att pumpa cykeln och ta första cykelturen för våren till Biltema för att investera i en bultdragare. Väl hemma igen med nytt mod och samlad kraft för att åter igen ta mig an de tjuriga bultarna. Men ack, tji fick jag. De satt fortfarande orubbligt fast och liksom hånflinade åt mig där i solen. Drog mig till minnes att bilen hade varit på service tidigare i vinter för att byta bromsbelägg, där hade jag svaret!!! F-n ta dem att skruva åt så hårt! De ska helt klart få hjälpa mig på måndag att lossa dem!!! Och det gratis! Fy vad jag fick slita till ingen nytta. :-(

Annars har jag njutit i vårvärmen. Lite trädgårdspul har det blivit. Rens av rabatt, kika på nya små försiktiga knoppar och skott. Vad det kan dölja sig mycket i myllan...
Kvällen har jag ägnat åt stickning, stickade för långt i all iver, surt, fick ta upp men är på banan igen. God stickkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar