torsdag 4 april 2013

Ett lov ...

med så mycket som händer! I tisdags åkte jag, döttrarna och en kompis med hennes dotter till Tyg-Skroten i Kinna. Oj, vad jag handlade tyg! Kreativiteten sprutar alltid när jag hamnar på ett sådant ställe, det finns alltid så mycket jag vill göra. ( trots att döttrarna förståndigt påminde om att vi hade massor av ogjort tyg sedan vi var i Malmö på Stoff och Stil.)
Vi hamnade även på ett "garnställe" där jag handlade något som går rysligt snabbt att göra, sååååå grooovttt! En topp till en av döttrarna!

Stickning i Ribbon XL!
Det blev även lite lingarner till tunnare sjalar och garn till en kortärmad kofta. Tanken var, när jag åkte dit  - att garn behöver jag inte handla för det har jag redan så mycket hemma, att man alltid misslyckas?! Eller lyckas! Jag älskar ju att sticka så någon gång kommer det säkert att gå åt.
Jag vill sända ett jättetack till min kompis A som körde under hela tygdagen för då hann jag få en massa stickat på en av ärmarna till min tröja med luva, börjar se ett slut på den snart...

Början på ärmen!
På onsdagen bokade vi in en träff tillsammans i skolans slöjdsal för att kunna ta ut svängarna ordentligt med tillklippning och annat.
Med åkte naturligtvis alla nyinköpta tyger men också ett halvfärdigt projekt sedan något annat lov tillbaka i tiden... Klart blev det halvfärdiga projektet ( roligt, ett nytt plagg att använda) och de nyinköpta tygerna fick åka tillbaka hem oanvända... Vad man tror att man ska hinna mycket! Men det kommer fler dagar hoppas jag!
I dag har vi haft en heldag på träningsarenan i Växjö. Hela kroppen ska ju få sitt! Är lagom mör i kroppen efter att ha stött kula, kastat diskus och sprungit intervaller. Jag bara älskar att tänja på gränserna och se vad min kropp pallar. Nu tar jag igen mig med stickning! God stickkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar