söndag 7 april 2013

En härlig helg!

Gårdagen ägnade jag åt bussåkning och en massa stickning. Jag blev också duktig på att hoppa in och ut ur bussen! Vad gjorde jag?
Jag var på den årliga konstrundan på Österlen. Tidigt fick jag ställa klockan, packa fika och ge mig av till stationen där bussen väntade. Det blev 2,5 timmar skön stickning och prat på nerresan. Det smakade gott med kaffe när vi väl var framme.
Sedan började det intensiva hoppandet in och ut ur bussen. Vi var på många ställen och såg väldigt mycket fint. Måleri, keramik, smide och skulpturer.
Jag trodde vi skulle få se lite mer av våren, men där var mycket mer snö än här hemma!
Lunch åt vi på hotel Svea i Simrishamn. Fisk, gott! Även under eftermiddagen såg vi mycket fint hos olika konstnärer, det finns verkligen många av dem på Österlen!
Innan vi styrde kosan hemåt så var det dags för lite fika och den traditionella lottdragningen av de lotter vi inhandlade på nerresan.
Alla lotter öppnades och vi satt alla förväntansfulla på vilka av oss som skulle bli de lyckliga vinnarna av de tavlor som researrangören Kjell Persson själv hade målat. Vinsten föll på nummer 95 och jag blev en lycklig vinnare! Min tavla hette madmark. Visst är den fin!
På hemresan blev det naturligtvis ännu mer stickning, fixade klart den sista ärmen till min vita tunika med luva. Nu ska den bara sys ihop. Hann även börja på ett nytt projekt, det får ni se en annan dag. God stickkväll!

Målad av Kjell Persson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar