söndag 17 juli 2011

Glad påsk!



Nej, jag har inte blivit tokig! Men jag har använt årets inhandlade äggfärger för att färga garn. Perfekt inomhusaktivitet när regnet skvalar där ute. Materialet till detta har alltså funnits här hemma och bara väntat på det rätta ögonblicket och idag inföll det! Tips på hur jag skulle göra har jag hitta på sidan Novisen handarbetar.
Det är inte ett dugg svårt och jättespännande! Här färgade min dotter alla regnbågens färger på samma härva. Garnet vi har använt är entrådigt ullgarn. Denna härvan var vit ull.
Här färgade jag med grönt, gult och blått. När jag sköljde garnet så la det sig i läckra vågor.
Lagom till vi var klara så tittade solen fram och vi rusade ut för fotografering på stenmuren i solen. Den sista härvan jag vill visa er färgade jag med lila, grön och blå på ett ljust gråmelerat garn. Då fick jag naturligt lite dovare färger. Vi får se vilken härva som blir favoriten när de har torkat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar