söndag 23 september 2012

Segt som sirap...


var det igår när jag skulle börja röja i det som vi kallar vårt "stökrum". Tänk att kunna ha ett rum där man bara baxar in grejer som man inte behöver och som bara glöms bort när de hamnar där inne. Där fanns allt mellan himmel och jord efter många års sparande. Man såg liksom inte golvet så det var riktigt behövligt. Men så segt det var att börja röja, vad ska slängas, vad ska behållas? Ibland får jag liksom beslutsångest, även om jag vet att jag inte använt det på länge. Min hjärna liksom protesterar och allting går sååååå sakta, som sirap! Försökte ändå peppa mig med att nynna på min mammas låt " åh vad det är kul att röja", men den hjälpte föga! Då är det liksom mycket lättare att baka en plåt hallongrottor eller att sätta sig och sticka istället, korkat vá?!

 Men idag har det blivit betydligt mer gjort. Började i en annan ände - hallen. Fick hjälp av "gubben" att köra ut gamla kyl och frysskåpen som har stått där länge nog nu. Kunde städa av golvet ordentligt och ställa tillbaka byrå och hänga upp tavlor igen. Huset har (och är fortfarande) verkligen varit upp och ner  under köksrenoveringen. Där kvarstår kakling, tapetsering och att sätta lister. Men det får bli en annan helg.
På eftermiddagen tog jag en underbar långpromenad med kompisen M, tack för initiativet! Kunde njuta av frisk klar luft och inget regn, kors i taket! Ska avsluta söndagskvällen med lite mer stickning, det är så roligt att se färgerna växa fram på kuddfodralet.
Höstfärger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar