söndag 2 september 2012

Oljad köksö!

Första strykning klar.
Blir hon aldrig klar med sin köksrapportering kanske ni tänker?! Jo, det ska jag säkert bli någon gång men det är några moment kvar innan jag kan njuta min första kopp kaffe på riktigt sittande vid mitt köksbord i det nya köket. 
Idag har jag skurit till täcksidor till köksön och några passbitar till överskåpen och bredvid diskmaskinen. Köksön är nu helt klar och väntar bara på att bli inoljad några gånger så skivan blir mer tålig. På ena gaveln har jag monterat en stång där man kan hänga handdukar och grytlappar. Längtar efter att få virka ett par nya i fina färger.

Den rymmer mycket i praktiska lådor!
Gubben i huset är glad att det återigen går att köra diskmaskinen efter en sommar då han varit förvisad till tvättstugan med all disk. Men han hann inte mer än att uttala de orden förrän vi skulle köra igång den ikväll, och den rackarn startar inte. Totalt svart! Jag monterade bort framsidan och kunde inte se något fel. Bara att montera dit igen. Kollade proppen, den var hel! Då var det bara att baxa ut hela maskinen och kolla om det fanns något fel baktill, då finner vi att kontakten är urdragen!!! Hur har det kunnat ske??? Vi hade inte varit bakom maskinen och gjort något tidigare under dagen. Kan en kontakt bara hoppa ur??? Jag är helt övertygad om att diskmaskinen ville spela oss ett spratt. Det var bara att plugga i den igen och nu går den åter som en klocka och vi kan andas ut. Tänk att diskmaskinsskvalp kan vara så ljuvlig musik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar