söndag 9 september 2012

Punkafritt och...

slutkörd kropp! Ställde klockan tidigt, gav mig av på cykel, ny tävlingsdag. Klarade hela sträckan idag utan punktering! Cyklade genom en morgontrött stad, morgonpigga pensionärer och hundägare njöt som jag av tidiga solstrålar. Dimma över Prostsjön, vackert!
Väl framme tog jag en styrketår, kaffe kan verkligen få en att vakna! Sedan var det dags för uppvärmning inför dagens första lopp 80m häck! Nervöst, fick det inte alls att stämma innan loppet, man vill nämligen kunna springa med endast 3 steg emellan för att det ska gå så snabbt som möjlig. Dags för start, lyckades inte riktigt, fick 3 steg ibland och 5 ibland... Slapp i alla fall tvärnit! Förra årets tid putsades, nöjd!
Totalt 5 guld, nöjd!
Med kort vila var det sedan dags för 200m, en betydlig bekvämare sträcka för mig, hemmaplan! Löpte med några äldre herrar som faktiskt fick känna sig besegrade. En kvart senare var det sedan dags för dagens stora utmaning, 400m. Har aldrig sprungit det på tävling som veteran så jag hade ingen aning om vilket tempo jag skulle hålla. Även här fick jag tävla med några herrar. Jag hade innerbana i förhållande till dem och kunde på så vis få lite draghjälp, men vid 200m så bestämde jag mig för att dra om, det fick bära eller brista. Det bar ända in! Guuud så trött jag blev, ramlade ihop på gräsmattan precis som de gör på TV. Men vad skönt ändå, kroppen orkar, flåsar, ser blå himmel, njuter fast syran pumpar igenom hela kroppen, benen känns som telefonstolpar, seger! Lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar