torsdag 16 augusti 2012

Att jobbet tagit...


Bänkskiva på plats!
vid märks alldeles förfärligt på mitt bloggande, eller snarare mitt ickebloggande! Men i kväll var det åter dags att rapportera lite från min del av världen. Medan huvudet är fullt av uppgifter som ska lösas på jobbet innan eleverna kommer så passade jag på att ringa elektrikern när jag kom hem från jobbet idag för att skingra tankarna lite. Och det var vad jag verkligen fick göra, för han meddelade att han kunde komma redan i morgon och göra installationerna i köket. Då blev det fart på mig, för det var en del som måste fixas innan han kom! Kvällen var "räddad" ifrån att behöva sitta med gruppindelningar, planering av första skoldagarna, ämnesplaneringar mm mm.
Istället har jag ägnat kvällen åt att få bänkskivan på plats där spishällen ska monteras och att förankra den i väggen och i stommarna. Jag har också förberett så att elektrikern kommer åt på alla ställen där han ska jobba. Vad härligt det är att bar få jobba och ta tag i saker och se när det händer något och det blir resultat, det gillar jag! Däremot kan det vá svårt att se det i mitt yrke, man diskuterar, diskuterar, vänder och vrider och diskuterar lite till, det är frustrerande. Jag gillar snabba beslut, sedan kan man jobba efter det och sedan får man väl ändra efter hand på det som ej blir så bra, då kommer man i alla fall någon stans!
Nu ska jag ta kväll, så jag orkar upp i morgon och ta emot elektrikern, de är ju ett morgonpiggt släkte de där hantverkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar