lördag 15 oktober 2011

Lite höstpynt...


Idag har de flitigt blommande pelargonerna fått lämna plats åt lite ljung och cyklamen i krukan vid dörren.
Dottern tog också ett eget initiativ och skapade två spöken till entrén. Två förvuxna squash fick sätta livet till då de blev urgröpta och urholkade med ögon och mun.
Har också mekat med dotterns cykel eftersom hon fått punktering i veckan. Typiskt att det var bakhjulet, alltid lite svårare att få bort. Det var dags att köpa nytt, fann jag då jag monterat bort det hela. Det får bli en uppgift för morgondagen.
Då det blev för kallt att vara ute drog jag mig in och fortsatte på benvärmarna jag började på igår kväll. De kommer att passa perfekt till mina låga gröna kängor. Garnet är med det passande namnet Boots från Shoppel Wolle, 44% lammull,42% merc. bomull och 14 % nylon.

1 kommentar: