söndag 21 augusti 2011

En helg...


i tävlingens tecken. Lördagen tillbringades i Habo där lag-UDM för 11-13 åringar gick av stapeln. Vi hade med 2 lag. Ett i F13 och ett i F11. Båda lagen kämpade helt fantastiskt och tog sig vidare till finalen som går i Värnamo den 11 september. Det var många hejarrop som utdelades under dagen och mest nervös var jag när de skulle springa den avslutande stafetten.
Idag har jag pulat med lite av varje. Började förmiddagen med att följa med familjen och packad fikakorg till asfaltsvägen efter vår skogsväg. Det skulle passera en massa cyklister som cyklade Götalandsmästerskapen här. Och mycket riktigt,blåljus förvarnade, en klunga kom , och for förbi i en herrans fart. Vid första passagen hann jag inte ens utdela några hejarrop! Kaffet kunde lungt drickas och ivänta nästa passering. Då var jag mer beredd och hann att skrika lite! De körde samma runda i 5 varv. Pust!
Det blev även tid för lite svampplockning i pausen. Gott gotti gott gott! ( uttrycket fick mig att minnas reklamen med de äldre två herrarna som sa så om Lättmargarin från Karlshamns mejeri, mina hemtrakter från förr)
Jag har även hunnit fixa lite med väggen jag hållit på att måla. Nu är alla brädor på plats och halva är klar i alla fall. Får se om det finns tid för mer innan hösten kommer, annars får det bli till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar