lördag 25 december 2010

God Jul och ...


tummen upp för att vi klarat av ännu en jul med allt julstök. Ska jag erkänna så gick det väldigt lungt till väga i år. Mina föräldrar kom som planerat medans mina svärföräldrar tog det säkra före det osäkra och stannade hemma i ett snöigt Blekinge. Det får bli en träff lite längre fram när ovädret har lagt sig och vägarna är fria från snö.
Huset är pyntat och alla tomtarna är på plats. -Ja, jag vistas nu i ett tomteinferno! Min glade make är "tomtegalen"! Han och döttrana har en ritual någon dag innan jul då alla tomtar ska fram på sin rätta plats. Mitt krav innan ritualen är att huset ska vara städat. Hihi! Ett smart sätt att få alla att hjälpa till. Mina julritualer är nog mest kring maten, bakverken, blommorna och textilier = dukar, gardiner och så.
Juldagen är en av de bästa dagarna under året tycker jag. Jag tillåter mig själv att bara slappa och njuta hela dagen med en stickning i händerna. Just nu håller jag på med en kofta i det nya garnet Lima från Garnstudio. Men jag upptäckte efter att ha stickat resåren att jag behöver min 4. Den sitter upptagen i min Multnomah vilket betyder att jag får en anlednig att göra den klar "lite snabbt" först. För jag är väldigt sugen på att fortsätta på koftan....

1 kommentar: