lördag 27 november 2010


Jag har hämtat mig från förra helgens antiklimaxresa till Köpenhamn. Träffade kompisen igår och vi gjorde en dundrans garnbeställning från Sommerfuglen och tog en rejäl fika. Nu är det bara att vänta till de fina garnerna kommer hem!!!!!

Har ägnat dagen åt att baka lussebullar och att städa lite här och var. Städning är inte min starka sida precis. Men idag var det ganska kul så då gäller det att passa på.

På stickfronten är det väldigt trögt nu. Har precis färdat en totalt dödstråkig halsduk till min dotter. Enfärgad, enformig och garnet tog slut = alldeles för kort! :-(

Har fortsatt med min randiga halsduk som är bra att ta till när man inte får felling för vad man vill sätta stickorna i, för garn finns det ju gott om, men man ska ju känna för det man ska göra...
Den börjar också lida mot sitt slut, men till dess kanske inspirationen har tagit tag i mig igen?!

1 kommentar:

  1. Åh, så man ångrar sig när man sagt ja till att sticka halsduk... i alla fall om den är enfärgad eller i tråkiga färger! Den på bilden ser jättefin ut, att randa sådär är roligt för det går inte att förutse hur det ska bli!

    SvaraRadera