söndag 19 december 2010

Rundt regnet...

heter denna helt underbara, praktiska, goa väst som jag stickat av garnet jag beställde från mitt garnparadis i Köpenhamn, Sommerfuglen. Mönstret är från Geilsk och köptes tillsammans med garnet (Geilsk tjock ull, den gröna färgen kommer inte till sin rätt på bilderna). När jag var inne på deras hemsida upptäckte jag att de nu designat ett mönster i tunn ull istället och där den är lite längre i ryggen. Det skulle väl vara det enda minuset med min då att den känns lite kort och "kall" i ryggen. Annars är det en hur finurlig lösning som helst, inga sömmar. Det gillar jag!
Man börjar alltså mitt bak på ryggen, sedan kör man bara på. Mitt garn var som sagt tjockt. Så det gick av bara farten med stickor 6. Blir genast sugen på att sticka en till i det tunna garnet.
Västen är det perfekta plagget, tycker jag! Man håller sig alltid lagom varm.
Nu får jag väl åter kasta mig in i julstöket, det ska ju hinnas med en del där också innan den 24. Fast sticka är roligare...

3 kommentarer:

  1. SPÄNNANDE!!! MYCKET SPÄNNANDE SER DET UT!!!

    SvaraRadera
  2. Verkligen spännande design och så bekväm! Jag kikade på hemsidan och vidarebefordrade genast en önskan till tomten, på garn och mönster.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. snygg väst skulle man kunna få mönster jag skulle vilja sticka en till mig själv eller byta mönster mot garn eller så om du helst vill det Kram maria

    SvaraRadera