söndag 17 oktober 2010

Så lika...


men ändå så olika. Av samma nystan garn (Delight från Garnstudio) har det blivit en massa olika rutor. Som ni säkert har upptäckt så har jag helt och hållet snöat in på virkning trots att det bara är höst. ;-D
Riktiga höstfärger! Det ska bli en halsduk till slut. Funderar om jag ska göra den 2 eller 3 rutor bred?
På mitt andra virkprojekt är det trådfästnig som gäller, inte alls lika kul som att virka nya rutor... Måste komma på en bra avslutning runt också, som binder ihop det hela!
Har annars haft en fantastisk bygghelg på mitt tak över trappen. Strålande sol, så gott som vindstilla och jag har fått en massa gjort. Nu ska bara plåten på plats och några vindskivor. Håller alla tummar jag har på att vädret är med mig nästa helg också.

1 kommentar:

  1. Vilka vackra färger det är i dina fina rutor. Det blir nog jätteläckert i en halsduk!
    Kram sytanten

    SvaraRadera