måndag 2 augusti 2010

- Målar du?

Den frågan fick storasystern av sin lillasyster och hon svarade - ja. Det dröjde en liten stund och den lilla systern ställde samma fråga,- målar du? -Ja, svarade storasyrran igen. Det gick ytterligare en stund och samma fråga ställdes , -målar du? Ett något mer besvärat -JA hördes. Tiden gick lite till och frågan upprepades av den lilla systern, -Målar du? -JAAA!!!! blev svaret, riktigt irriterat!

Ytterligare en gång ställde lillasystern frågan, -Målar du? Och då var storasystern nära upplösning och skrek -JAAAAAAAAAAA!!!!!!

Då konstaterar den lilla systern glatt , - DU MÅLAR!

Denna lite roliga episod såg jag för många år sedan på TV, där någon hade skickat in sina hemvideos.
Det är väl syskonkärlek man kallar det, det ständiga gnabbet syskon emellan.

Måla, ja det är det jag håller på med just nu. Är det inte ute så målar jag inne. Det har blivit mest inne, eftersom det har regnat en hel del sedan jag började tvätta väggarna ute. Men det är ju bra allt som blir gjort.

Inne är det fönstrena i vardagsrummet som får sig en omgång. Tidigare har de varit brunlaserade som ni ser på bilden. Det krävs sina strykningar innan allt det bruna är täckt. Men ljust och fint blir det!

På stickfronten kämpar jag med min Entomology-sjal. Varven börjar bli långa nu, och det är inte alltför mycket kvar på nystanet. Vill bli klar...

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskade det klippet! Så fort jag ser någon måla så kan jag inte låta bli att säga: "Målar du?", trots att inte alla förstår vad jag menar :-)

    SvaraRadera
  2. Det klippet skulle jag vilja se igen! Det var i Gått och Bandat med Arne Hegerfors. Har sökt på Youtube men inte hittat! :(

    SvaraRadera