onsdag 28 juli 2010

Nu har jag samlat mig...

Ja, det tar lite tid att landa och få igång kroppen att göra något praktiskt ibland. Framför allt om det praktiska inte är sådär alldeles värst roligt. Ja roligt och roligt, visst kan det vara roligt att måla om huset. Men alla momenten innan man är där... Phu!!! Tvätta, skrapa, byta vissa delar!
Men det är ju så otroligt kul och fint när det är färdigt. Nu har jag i alla fall tagit första steget och börjat tvätta framsidan. Jag jobbar mig sakta och säkert runt huset, gör en vägg om året. Har valt att ta framsidan i år, får se om jag även hinner med gaveln som är kvar. Problemet är att jag måste hyra en lift då, för det är väldigt högt! Vi får väl se när orken tryter...
Hepp, hepp det känns i axlar och armar, bra med extra träning. Man får hela tiden se det positiva!!!

1 kommentar:

  1. Det är mitt projekt också, att måla om. Nu är det "bara" garaget och lite andra ställen kvar och det verkar vara omöjligt att hitta inspiration. Antagligen är det väl bara att gå ut och börja! :-) Penseln har jag känt på idag, men det regnar, så kanske imorgon?

    SvaraRadera