tisdag 1 maj 2012

Nu har jag varit duktig!

Ja, ibland måste man få säga så till sig själv. Jag gör det nog alldeles för sällan tror jag. Det blir ofta att jag tänker att jag borde hunnit mer, gjort lite till osv.
Mitt fikonträd ser inte ut mycket för världen
Men i kväll ska jag istället glädja mig åt allt jag faktiskt har gjort. Just nu ligger jag på spikmattan och tar igen mig, dagens övningar liksom krävde det som avslutning! Sammanfattningsvis så är jag ganska mörbultad! Började morgonen med att skriva omdömen för två klasser inför deras utvecklingssamtal, sedan åt jag en smarrig frukost.  Därefter hoppade jag i jobbyxor och oöm tröja, rabattrensning stod på programmet. Jag slet som en iller tills det var dags att äta lunch. Mycket i rabatten har ju hunnit komma upp högt så jag fick vara aktsam med de nya skotten. En del ogräs hade det också hunnit bli. Slevade hungrigt i mig spagetti och köttfärssås och tog en mikrosömn på maten. Kaffe smakade gott innan det var dags för ett nytt pust i rabatterna. Sedan kom yngsta dottern och sa att klockan var 15:20 och då var det bara att byta om och åka på friidrottsträning. Ja, jag tränade faktiskt, trots min ömmande rumpa. Det gick faktiskt bättre än jag trodde, bara lite ont. Det är ju så fruktansvärt härligt att kunna ösa på och springa det snabbaste man kan. Då njuter jag!
Nyplanterade tomatplantor
Väl hemma igen var det bara att svida om en gång till för nu skull tre nyinköpta tomatplantor och en gurka planteras. Även mitt fikonträd skulle få ny jord och dotterns övervintrade avocadoplanta. Kul att ha växter i växthuset igen! När det var klart rensade jag lite till i några rabatter innan jag blev inropad för kvällsmat. Jag hann även njuta av vårt plommonträd som är översållat av blommor tätt, tätt på varje gren. Förhoppningsvis klar blomningen sig från frost så att det blir många goda frukter till hösten.
En sak är i alla fall säkert: Jag kommer somna gott i kväll!

Plommonträd i full blom







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar