lördag 5 maj 2012

Jag trodde jag...


blåste bort idag! Oj vad det har blåst runt öronen idag när jag återigen har gjort ett dagspass i trädgården. Men nu har jag tagit av mig handskarna och gått in i stugvärmen.
Vad belåten man blir när man gör så fint i rabatterna, som meditation, att krypa runt, rensa, gräva, dela, idag med ljudbok i öronen. Paganinikontraktet med Lars Kepler. Spännande!


När man kryper så där på marken kommer man ju så nära... Här är bladen på min favoritnäva JollyBee. Titta vilken söt liten röd kant den har längst ut på bladet.


En annan favoritväxt är pionen. Det har jag också många olika i min trädgård. Deras röda skott tittar kavat och stadigt upp ur myllan. Jag blir lika glad varje år när jag ser att de kommer för jag vet vilken bedårande skönhet som väntar när de blommar!

1 kommentar:

  1. Jag har köpt min första pion till trädgården men att hoppas att den blommar är nog ingen idé, har hört att det kan dröja flera år.

    SvaraRadera