måndag 9 april 2012

Boktips


Vad göra när regnet bara öser ner? Jo man kan slappa och läsa och njuta. Har precis blivit klar med en bok jag lånat av en kollega på jobbet. Den var verkligen bra. Handlar om en kvinna som är journalist och ombeds att skriva en artikel om vad som hände i Paris 1942, en svart dag i Frankrikes historia. Det är mycket som uppdagas både historiskt och som har samband med hennes egen släkt. Läsvärd! Författaren heter Tatiana de Rosnay.
Resten av kvällen ska jag nog ägna åt stickning. Kämpar fortfarande med min upp-ifån- och-ner kofta. Håller på med första ärmen. Det är drygt med tunt garn, man gör gärna annat emellan! Men det gäller att inte ge sig...
Måste även hitta en lösning på den stora halsringningen, det blev inte som jag ville ha det. Den blev alldeles för vid, kanske någon har ett tips till mig. Jag ville ha en snygg rullad kant som avslutning men det blev för stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar