måndag 1 november 2010

Höstlov...


är det för mig just nu. Och allt höstande trädgårdsarbete har jag sparat till denna veckan .Var tar tiden vägen. Får påminna mig själv att jag faktiskt sågat och skruvat och slutligen suttit uppflugen på taket jag byggt över källartrappan de flesta helgerna denna hösten. Det arbetet har ju faktiskt gått före.

Så idag tog jag steget ut i trädgården. Fuktig luft, men inte regn, nästan ljumt och alldeles vindstilla. Men var hade jag ställt spaden... Hittade den och skulle börja gräva och fixa lite i mitt hallonland (kanske inte rätt tid, men rätt tid för mig) Då upptäckte jag det jag naturligtvis innerst inne visste, spad-j....n var sönder!!! Bara att sätta sig i bilen och åka och inhandla en ny. Lagom lång, lagom lätt, och lagom vass, även en spade kan ha många egenskaper som ska vägas emot varandra.

Min gamla trotjänare var ju så bra, vi har haft mycket roligt tillsammns. Blod,svett och skratt i trädgårdsrabatt! Du ska få en hedersplats i trädgården!

I morgon får min nya kamrat visa vad den går för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar