onsdag 1 maj 2013

Koplättar...

Först ut!
Ja, idag var det bara att ställa klockan och äta frukost för att sedan ge oss av på cykel till årets kosläpp! Det var riktigt glada kor som tog de först krumsprången av glädje då de kom utanför ladugården. De råmade också och skrek ut sin glädje för att tala om för de kor som fortfarande var inne att - NU ÄR DET VÅR!
Tjoho här går det undan!
Vi bjöds på kaffe och bulle i vårsolen och fick även titta på kalvar och kattungar, allt som hör en bondgård till.

Väl hemma igen så tog jag fram stickningen som heter Solar Plexus (mönster av Annette Danielsen i mönstersamlingen Sommerstrik). Stickningnen startar precis där som den heter. Kul att testa något nytt!
Garnet jag stickar med är från Holst garn. Jag hade tidigare skickat efter garnprover därifrån, dessa har jag njutit av en längre tid, och till slut kunde jag bestämma mig för några färger som jag skickade efter.
Garnet jag stickar i är i 55% lammull och 45% bomull och färgen heter Harbour. Väldigt mjukt och härligt. Det ska bli spännande och se hur det hela utvecklar sig då man är klar med rundeln i ryggen...

Man stickar runt, runt, runt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar