lördag 24 november 2012

Snöflingor...

Snön faller och vi med den...
de får man leta efter ännu så länge. Jag nästan önskar att de kommer så att vädret blir kallare, klarare och soligare. Mörkret tär!
Men vad göra, då får man egentillverka en mängd av dem! Har letat upp en bok som jag köpte för några vintrar sedan, 60 crocheted snowflakes. Det är bara att välja och vraka ibland virkmönstrena. Vi får se hur länge det är roligt... Tänkte de skulle få pryda ett fönster på jobbet, för inspiration.
Hittade också en hel del mönster på nätet som jag provade först.
Annars har jag tagit mig i kragen och gjort lite köksfix idag. Det är segt det här sista. Men idag har det inhandlats panel som ska klä väggarna runt matplatsen och en massa nya tak och golvlister. jag vill ju gärna ha det färdigt till jul...
Nu ska jag virka lite till innan det är läggdags. God virkkväll!

1 kommentar:

  1. Upptäckte nu vilken rolig klocka du har på din blogg. Suttit och kollat en lång stund.

    SvaraRadera