måndag 30 maj 2011

Jag fann...

regnbågen i Kalmar i lördags trots att det inte regnade!? Stadens garnaffär var igenbommad när jag lyckades slita mig från friidrottsarenan och DM i friidrott för att snabbt göra Kalmar centrum. Men skam den som ger sig, jag kan nog lukta mig till garn säger övriga familjen och så även denna gång. Jag hittade massor av fina garner i en klädaffär där de sålde underbara linnekläder och garn från bl.a. Ullcentrum på Öland.
Ett fluffigt löst kardat förgarn som man nog kan sticka med och sedan tova. Jag kunde inte stå emot! Har alltid varit svag för sådant där alla färger får vara med.

Köpte också två underbara härvor från Manos. Undebara att titta och tumma på. De får ligga till sig och njutas av tills det blir dags.



Det blev ju en del gjort också i helgen med allt bilåkande. Grytlappen i förra inlägget har fått en polare. Och min fluffiga kamelfärgade "kompis"(har en vän som kallar sin mysigaste tröja för sin kompis, och detta kan nog bli en sådan) har snart fått ett andra framstycke och då är det dags för montering.


Känner just nu precis i skrivandets stund hur ytterdörren har blivit stående öppen och kvällens underbara dofter tränger ända in hit. Måste gå en runda i trädgården och njuta...

2 kommentarer:

  1. Jag har för mig att jag har ett mönster på ett par vantar stickade i förgarn. Man tovade dem i maskinen sen, det var mina favisvantar så länge de levde.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Du har något att hämta på min blogg :)
    Manos är underbart!
    Malin

    SvaraRadera