fredag 9 april 2010

Passa er för min vattenkanon...

... idag har ingen gått säker i trakterna av mitt växthus. Den stora vårrengöringen gick av stapeln med högtryckstvätten! Jag kände mig som en soldat med vattensprutan i högsta hugg. Ingen beläggning eller alg gick säker när strålen träffade med all sin kraft. Det var som ett riktigt träningspass att hålla emot rekylen hela tiden det sprutade. Det finns många sätt att träna styrka!
Får se om armarna pallar lite stickning till kvällen. Ser annars fram emot morgondagen som bär av mot Skåneland och konstrunda. Då blir det mycket stickning på bussen! Jippi!
Tittade även till mitt fikonträd som övervintrat i jordkällaren. Det levde och fick nu ta plats i det rena växthuset. Många fina gröna knoppar på grenarna, tänk vad livet är underbart, det bara väntar på att få komma igång och spira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar